Bu Blogda Ara

7 Ekim 2014 Salı

Geçmiş Üzerine

Geçmişe Gitmek Ne Kadar Acı!


Geçmişe gidilir mi diye soruyorum bazen kendi kendime. Geçmiş... Özlenen ve özleten şey. Bazen o an için hayatımdan memnun olmadığım oluyor. Geceleri uyuyamayıp dua ediyorum. "Allah'ım" diyorum, "tüm bunların hepsi bir rüya olsa ve ben falanca yerde-zamanda uyansam" diyorum.

Uyandım!

Acaba gerçekten uyansam bu rüyadan ne olur, yeni hayatımda ne yaparım? Kalkıp Allah'a hamd mı ederim. Eğer öyleyse, her kabustan sonra bunu zaten yapıyorum. 
Düşünsene şöyle diyorum: "Allah'ım beni üç sene önceki hayatıma geri gönder." Ve... uykudan kalkıyorum üç sene önce olduğum yerdeyim. "Allah'ım sana şükürler olsun, dualarımı kabul ettin ve bana bir fırsat verdin..."
Peki sonra ne olacak? Ben rüyamı yani üç sene olacakları hatırlayacak mıyım? Eğer hatırlayamayacaksam, Allah bana bu fırsatı zamanın her anında veriyor ya da vermiştir. Beni defalarca öldürüp, ölüyken ettiğim duadan dolayı tekrar diriltmiştir. Nereden bileyim, bunları hatırlamıyorum ki!..

Ya hatırlarsam!

Evet üç sene içinde olacakları hatırlarsam ne olacak? Allah bana bu karışık dersi anlatmak için hatırlatırsa (hani, hatırlamazsam ben rüyadayken yalvarışlarımı, dualarımı ve o zor durumumu unutup yine nankörlük yaparım ya o bakımdan.). Düşün ya! üç sene içinde olacakları biliyorum. Ne zaman ne olacağını biliyorum. Eğer başkasına anlatırsam yaşamın gidişatını değiştiririm diyerekten susuyorum. Susup aptal aptal dünyaya ve sürüp giden hayata bakıyorum. Peki ben böyle yapınca ne olacağım? Daha doğrusu hayatın, imtihanın neresinde olacağım.

Dersten mi kaçsam...

Anladım ki bu ders bana göre değil, iyisi mi sen Allah'ım bana hatırlatma. Senin hikmetine sual olmaz. Ben dersten kaçıyorum.

Allah'ım sen biliyorsun ben bilmiyorum. Eğer farkına varmadan yanlış dua ettiysem onları kabul etme. Unutmadan Allah'ım, bana çok sabır ve şükretme organı nasip et.

                                                                              K. Andoni
                                                                            Ekim  Vefa/İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder